Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen op een rijtje

Algemene vragen

Heb je een vraag over algemene zaken? Bekijk hier de antwoorden

Je kunt je registreren door een postcodecontrole te doen op de website, zie postcodecontrole. Neem contact met ons op als je postcode (nog) niet in onze lijst staat.

Ja, bij multifiber bieden we overstapservice aan. Dat betekent dat we je huidige internet- en (eventuele) telefonie abonnement opzeggen. Wil je weten hoe dat precies in zijn werk gaat? Neem dan contact met ons op.

Ja, naar alleen voor de activatie uitgevoerd is. Daarna niet meer, tot de jaarlijkse overeenkomst verstreken is. De optionele pakketten kunnen wel maandelijks geactiveerd of gedeactiveerd worden.

Ja, je kan bij het bestellen aangeven dat je gebruik wil maken van onze installatiedienst. De apparatuur wordt dan door onze monteur geïnstalleerd. Klik hier als je meer informatie wil over wat onze installateur precies doet tijdens deze installatie.

Als je een e-mailadres hebt dat niet verbonden is aan een provider, zoals Gmail, Outlook, Hotmail of Live.nl, dan kan je dit gewoon behouden.

Hier kunnen we je helaas geen informatie over geven omdat wij geen zicht hebben op de planning van de aannemer/netwerkbeheerder. Hiervoor kan je best contact opnemen met de aannemer/netwerkbeheerder.

Wij kiezen onze hardware met zorg uit want wij willen – net zoals jij – zo min mogelijk storing en zoveel mogelijk uptime. Wanneer je onze router kiest ontvang je de Zyxel PMG5617GA. Wij hebben in de loop der jaren aardig wat routers getest en dit is de beste i.c.m. met het netwerk. Bovendien biedt onze router de mogelijkheid tot rechtstreekse verbinding met de fiberkabel en kan die de hoge snelheid aan. En dat is een optie die veel andere routers op dit moment nog niet kennen.

multifiber is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 09:00 tot 17:00 uur.

Dat kan door een mail te sturen naar sales@multifiber.be Vermeld hierbij altijd je postcode, huisnummer en de verhuisdatum.

Multifiber biedt via diverse glasvezelleveranciers haar diensten aan. Hiervoor huren wij vezels. De huurprijs en netwerkvergoeding per glasvezelleverancier verschilt waardoor er dus ook prijsverschil in onze pakketten zit. Om erachter te komen welke prijs voor jou geldt, doe je de postcodecheck op de homepage.

Internet vragen

Heb je vragen over internet of wifi? Zoek dan niet langer naar de antwoorden

Ja, de up- en downloadsnelheid zijn hetzelfde.

Ja, je kan altijd een tweede netwerknaam aanmaken, die dienst doet als gastnetwerk op je wireless. 

Onze routers leveren standaard 2,4 Ghz N en 5 Ghz AC.

Ja, je kan de wireless (WiFi) gemakkelijk aan-/uitzetten met behulp van de grijze WLAN-knop bovenop de router,

Multifiber biedt internetsnelheden tot 1000 Mbit aan.

Ja, het is mogelijk om een Internet Only pakket van 500 of 800 Mbit te nemen.

Als je je WiFi-wachtwoord niet gewijzigd hebt, kan je het wachtwoord op de router vinden. Hier vind je een sticker met de SSID en het WiFi-wachtwoord.

Een accespoint is een toestel dat een afzonderlijk WiFi-signaal kan uitzenden van dat van de router. Om een accespoint aan te sluiten in huis, heb je een UTP CAT5e netwerkkabel nodig. Deze kabel sluit je aan op de router en op de accespoint.

Televisie vragen

Heb je vragen over televisie? Controleer hier of het antwoord erbij staat.

Netflix staat los van het televisie aanbod van multifiber. Als je een SMART-televisie hebt, staat de app van Netflix al op je televisie en kan je inloggen met je eigen inloggegevens van Netflix. Mocht je televisie de app van Netflix niet standaard hebben is er een andere mogelijkheid: Netflix kijken via Google Chromecast. Een Chromecast is een extern apparaat dat je kan aansluiten op de HDMI-poort van de televisie. Kijk dus eerst goed of je televisie over een HDMI-poort beschikt, en of er nog een poort vrij is. Schakel daarna (in je instellingen) over van live televisie naar de juiste HDMI-poort. Via je mobiele telefoon of tablet kun je Netflix kijken op jouw televisie. Een Chromecast is te bestellen bij Bol.com, Mediamarkt of de BCC.

Telefonie vragen

Heb je vragen over telefonie? Waarschijnlijk kun je hier de antwoorden wel vinden.

Ja, voor maar €2,- per maand krijg je er een extra telefoonlijn bij. 

Ja, al onze pakketten beschikken over een gratis telefoonaansluiting, maar je hoeft deze niet te gebruiken als je dat niet wilt.